Monday, 29 September 2014

Mixed Feelings!

Salam,

 
Yes, Allah is the best planners.
 
Baru je hari tu post pasal kami dah ready nak buat FET kan? Tup-tup minggu lepas sampai surat pertukaran pulak.. Saya ditukarkan bertugas di KL. Dibuat sadisnya, tarikh lapor diri tu sama hari dengan appointment saya di klinik. Sob sob.
 
Mula-mula macam tergamam sekejap. Tak la sekejap sangat, sampai balik rumah kot. Hari tu, drive balik kerja haru sikit.. tekan minyak pada gear N la.. masuk parking dalam garaj dengan handbrake tak turunkan laa... which is, kesalahan yang saya tak pernah buat.
 
Esoknya baru okey sikit, walaupun perasaan masih on off.
 
Sebenarnya saya bersyukur juga dapat berita pertukaran ni... sebab memang diri sendiri merancang nak pindah. Hehuuww.
 
Dan ini merupakan permohonan kedua saya dalam tempoh dua tahun berturut-turut ni. yang pertama  buat surat tukar lepas failed 1st ivf di metro klang, bulan Jun 2013. Sebabkan nak cuba lagi dan tak nak ulang alik jauh dari penang ni, minta la tukar.. Bos sain nakkan pengganti. So, seperti orang lain yang pernah mohon, kalau takde suka sama suka memang tak dapat la... Jadi dapat surat permohonan tak berjaya bulan Nov 2013.
 
Bila dah tak dapat tu, kami dengan perasaan tak sabar nak anak... rancang la buat IVF di Hospital Lam Wah Ee Penang ni pulak. Dan sekali lagi diuji... dalam 2ww tu dapat berita suami ditukarkan dari selatan thai ke hilir perak pulak. Mengganggu emosi betul.. Dan ditakdirkan Allah, 2nd IVF pun tak berjaya tetapi alhamdulillah kali ni ade frozen embies!
 
Disebabkan sekarang dah makin jarang jumpa suami sebab jarak makin jauh.. maka saya apply permohonan tukar kali kedua, Jun 2014. Juga JUN! Hehe, beza setahun sepuluh hari dari tahun lepasnya punya surat.
 
Alhamdulillah yang ini bos dengan baik hatinya lepaskan tanpa pengganti... mungkin dia baru faham masalah fertility saya tak? Wallahualam.
 
Ape pun, walau dengan ada sikit rasa sedih.. officially saya call klinik hari ni untuk batalkan temujanji dan FET rancangan saya... InsyaAllah dah selesa dengan tempat kerja dan rumah baru, kami akan datang membuat fertility vacation ke Penang ni...
 
Laagipun mesti rindu pada 4 snowbabies kami... Huhu.
 
So sekarang mula projek packing barang!
 
*Usaha nak duk rumah sendiri katakan... itu yang buat seronok sikit, selama ni asyik menyewa je..


Bye

2 comments:

  1. Takpe noly,pindah dulu..dah tenang2 nanti baru proceed.nanti kalau kelam kabut jadi stress pun tak bagus,perancangan Allah lah yang terbaik!

    ReplyDelete