Friday, 28 March 2014

Kalaulah Betul..

Salam Readers,
Malam tadi ada terima satu sampul surat putih dari seseorang.
Bila dikeluarkan isinya terlihat beberapa helai kertas. Yang pertama, adalah gambar UPT yang terang jelas dua garis. Siapa punya?
Kemudian saya simpan.
Yang kedua, gambar ilustrasi yang saya tak berminat untuk menelitinya. Hanya pandang sekilas dan juga saya simpan balik.
Tiba-tiba terfikir, sampul surat tu diserahkan ke tangan saya walaupun ada beberapa orang lain lagi di sekeliling saya, semestinya saya punya.
Saya buka kembali sampul tersebut, meneliti helaian pertama.. UPT ni positif, aku mengandung ke? Saya ambil helaian kedua, kemudian meneliti lagi... Ya Allah! Gambar ilustrasi yang sangat cantik! Bentuk tubuh badan seorang wanita yang ada sesuatu di rahimnya!
Digambarkan seperti 'heart'. Terus pegang perut, senyum sendiri dan berbicara dalam hati, "Alhamdulillah, menjadi petua Ya Musawwir tu.."
Kaki pun laju je melangkah mencari suami nak dikhabarkan berita gembira.
Tiba-tiba, terjaga... "Alaaaa, mimpi rupanya."

Gambaran sama dalam mimpi, cuma janin tak nampak lagi... just heart merah tu je. Macam memberi gambaran 'baru' saja mengandung.

Pagi-pagi saya beritahu suami, apa yang saya mimpi. Kemudian dia jawab, "Ada rezeki tu kot sebab kelmarin abang pun ada mimpi macam tu."

Oh, kalaulah betul.

4 comments:

  1. moga apa yang dimimpikan akan betul2 menjadi kenyataan...insyaallah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah..thanks kak ieda, walau tak dapat secara natural, semoga ada untuk next ivf.

      Delete
  2. Amin... mana tahu kan... kot Allah nak bagi rezeki tu... :-)

    ReplyDelete