Sunday, 17 February 2013

Kawan Baik Feb Dah Datang

17 Feb 2013

Akhirnya, penantian dah berakhir. Ha5. 'Kawan baik' untuk bulan Feb dah datang pagi-pagi buta lagi.

Terus teringat Metro IVF dengan Ms Lee. Saya kena call inform ni. Baru la tarikh tepat Day 21 untuk mula injection boleh diketahui.

Sebenarnya nak kira sendiri pun boleh, tapi saje mengada-ngada, nak manja-manja. Diorang kena la manjakan saya kan? Bayar puluh ribu tuuuuu.... He5.

Mula-mula call Ms Lee, tapi dia tak jawab. Dail lagi sekali, tak jawab juga.

Call Metro IVF, nurse yang angkat cakap Ms Lee cuti sebab hari Ahad. Adoi. Then, nurse cadang saya disambungkan terus ke Dr. Tee. (Baru sekarang nak bagitau nama doktor tersayang ye!) Tapi saya refuse, rasa cam malas nak cakap dengan doktor hari ni. He5.

Dalam masa duk sembang dengan nurse tu, saya dengar ada another call in.. cepat2 akhirkan conversation dan cakap saya akan call Ms Lee lagi sekali.

Alhamdulillah, Ms Lee is calling. Cuti-cuti pun kerja ye?

Jadi saya cerita la yang period dah datang, dan tanya bila tarikh Day 21 untuk mula suntikan. Cepat2 Ms Lee tengok kalendar.

Memang saya tau sebab dengar dia duk kira week by week. Saya tersenyum sendiri. Rasa kelakar sebab, memang boleh kira sendiri pun sebenarnya...

Ok, so bila dah habis tengok kalendar Ms Lee cakap, "Your day 21 is 9 March. So, start inject on that day loh, ok?"

"Mula pagi, kalau 9 pagi.. hari-hari seterusnya pun mesti sama waktu, 9 pagi juga. Tak boleh ubah-ubah."

"Ok Ms Lee."

"Masih ingat cara inject yang diajar?"

"Rasa macam ingat lagi. Cuma, nervous je"

"Takpe, kalau you takut nak inject sendiri, boleh minta tolong husband."

"Err, husband daya lagi takut jarum la miss.."

"Haha, yeke."

"Tapi takpe, saya rasa saya berani buat sendiri."

"Tak sakit sangat la, sikit saje."

"Ok."

"Nanti nak start inject, kalau lupa cara, atau ada masalah, you call I lagi.. okey"

"Okey, thanks Ms Lee. Bye."

Huh, lega. Dah selesai tugas yang ni. Nervous tetiba je datang balik, poyo sungguh!

But, still can't wait for 9 of March!!

1 comment: